Babcock & Wilcox Vølund

Vores medarbejdere regner Lync for deres vigtigste IT redskab

Det er nogle store og komplekse projekter B&W Vølund er involveret i rundt om i Europa. Lige nu arbejder de på fuld tryk med Amager Bakke, som bliver verdens mest moderne og miljørigtige, affaldsbaserede energianlæg.

Jørgen Pedersen, IT chef

Jørgen har været hos B&W Vølund i snart 27 år, og stået i spidsen for implementeringen af Microsoft Lync som erstatning for deres traditionelle IP-telefon system.

”Det er ikke unormalt at vi har 20-30 medarbejdere lokalt på byggepladsen. Mange af de projekter vi arbejder på tager måske 3-5 år, så der bliver typisk bygget et kontor til dem. Vi har en strategi om at de skal have nøjagtigt samme faciliteter som her på kontoret”, fortæller Jørgen.

Migrering fra telefoni til Lync

”Vi ønskede at lave en gradvis migrering fra vores traditionelle telefonsystem, til Lync. I første omgang valgte vi en leverandør med stærke IT kompetencer, men det viste sig ikke at være nok. Telefoni er en kompleks størrelse, og det mestrer Jansson også til fulde”

”Nu er vi migreret fuldstændig over på Lync, og vi har draget stort udbytte af løsningen. Vi holder jobsamtaler, reviderer tegninger med leverandører, kommunikerer med vores udstationerede medarbejdere, osv. - alt sammen via Lync. Vores medarbejdere regner Lync for deres vigtigste IT redskab”, forklarer Jørgen.

Amager Bakke.jpg
colourbox4014519.png

Faktaboks

B&W Vølund har udbygget deres Microsoft Lync med SamWin kontaktcenter til håndtering af opkald til omstillingen, samt som callcenter i deres IT Hotline.

Jansson Kommunikation leverer Microsoft Lync:

  • System design
  • Projektledelse & implementering
  • Samwin kontaktcenter & PC omstilling
  • Sonus SiP & ISDN gateway
  • Headsets
  • Support

Herudover leverer Jansson Alarm:

  • Tyverialarm (AIA)
  • Adgangskontrol (ADK)