Jansson Kommunikation

Arbejdstilsynet

Arbejdsmiljøloven er kompleks – men det er ikke komplekst at få hjælp til den

Med omkring 70.000 opkald om året, 10.000 mails og en straksafklaring på ca. 80 % er der travlt hos Arbejdstilsynet. Og det er Ingrid Grothe og hendes team i callcenteret, der tager sig af det hele – fordi de kan. Det er nemlig ikke bare hvem som helst, du kommer til at tale med, når du ringer ind. 

“Vores daglige bemanding i callcenteret er 9 tilsynsførende, 4 supportere og en 1 jurist – og så mig som callcenterleder. Vi har en vagtordning, hvor man som tilsynsførende har vagt i callcenteret ca. en gang hver 14. dag, hvor man resten af tiden selvfølgelig er ude og føre tilsyn. Det gør altså, at man holder sig ajour,” fortæller callcenterleder Ingrid, der deler titel med Birgitte. De leder hhv. afdelingen i Hadsten og afdelingen i Kolding.

I alt er de omkring 50 supportere og 100 tilsynsførende. Der er mange mennesker, der går ind og ud af dørene hver dag, og for Arbejdstilsynet var det vigtigt, at de fik et kontaktcenter med en simpel brugerflade, og som kunne håndtere mange forskellige agenter, der loggede ind og ud.  

“Vi gik i luften d. 15. oktober 2021, og vi har ikke dengang og heller ikke siden følt os som “bare en kunde”. Jeg har ikke noget at sætte på vores samarbejde. Det fungerer bare,” pointerer Ingrid. 
 
Med et kontaktcenter, der kan det, de har brug for, kan Arbejdstilsynet koncentrere sig om at vejlede om arbejdsmiljøloven og hjælpe dem, der ringer ind med bekymringer, problemer eller spørgsmål.  
 
En meget kort ventetid fortæller fint resten af historien om den hjælp, man får, når man ringer til Ingrid og teamet. Hurtige svar og ikke mindst en ganske ukompliceret hjælp til ofte komplicerede problemer. 

Ingrid Grothe, callcenterleder
Foto: Arbejdstilsynet

Om Arbejdstilsynet

Løsningen fra Jansson Kommunikation er

Foto: Arbejdstilsynet

Vil du som Arbejdstilsynet kunne håndtere de mange kald uden problemer?

Bliv ringet op

Udfyld formularen herunder, og bliv ringet op af en af vores kompetente medarbejdere fra Jansson Kommunikation.

Se også disse referencer

Vi har fået ro i maven med et driftsikkert system.”

Malene Mols, Sektionsleder, Kundevejledning og ESDH, Fødevarestyrelsen

“Det var vigtigt for os, at vælge en stærk leverandør på både kontaktcenter og unified communications”

– Morten Rye Christensen, IT-chef, Kræftens Bekæmpelse