Jansson Kommunikation
Arbejdstilsynet
Arbejdsmiljøloven er kompleks – men det er ikke komplekst at få hjælp til den
Med omkring 70.000 opkald om året, 10.000 mails og en straksafklaring på ca. 80 % er der travlt hos Arbejdstilsynet. Og det er Ingrid Grothe og hendes team i callcenteret, der tager sig af det hele – fordi de kan. Det er nemlig ikke bare hvem som helst, du kommer til at tale med, når du ringer ind.
“Vores daglige bemanding i callcenteret er 9 tilsynsførende, 4 supportere og en 1 jurist – og så mig som callcenterleder. Vi har en vagtordning, hvor man som tilsynsførende har vagt i callcenteret ca. en gang hver 14. dag, hvor man resten af tiden selvfølgelig er ude og føre tilsyn. Det gør altså, at man holder sig ajour,” fortæller callcenterleder Ingrid, der deler titel med Birgitte. De leder hhv. afdelingen i Hadsten og afdelingen i Kolding.
I alt er de omkring 50 supportere og 100 tilsynsførende. Der er mange mennesker, der går ind og ud af dørene hver dag, og for Arbejdstilsynet var det vigtigt, at de fik et kontaktcenter med en simpel brugerflade, og som kunne håndtere mange forskellige agenter, der loggede ind og ud.
“Vi gik i luften d. 15. oktober 2021, og vi har ikke dengang og heller ikke siden følt os som “bare en kunde”. Jeg har ikke noget at sætte på vores samarbejde. Det fungerer bare,” pointerer Ingrid.
Med et kontaktcenter, der kan det, de har brug for, kan Arbejdstilsynet koncentrere sig om at vejlede om arbejdsmiljøloven og hjælpe dem, der ringer ind med bekymringer, problemer eller spørgsmål.
En meget kort ventetid fortæller fint resten af historien om den hjælp, man får, når man ringer til Ingrid og teamet. Hurtige svar og ikke mindst en ganske ukompliceret hjælp til ofte komplicerede problemer.
Om Arbejdstilsynet
Løsningen fra Jansson Kommunikation er
- Arbejdstilsynet blev grundlagt i 1873 og har dermed mere end 150 års erfaring med at sikre et godt arbejdsmiljø i Danmark.
- De arbejder både med fysiske kontrolbesøg på arbejdspladser og digitale løsninger som vejledning og online anmeldelser. De kan også give påbud og i sjældne tilfælde politianmelde virksomheder.
- Arbejdstilsynet har hovedkontor i København og regionale kontorer i flere byer.
- Antallet af virksomheder, som Arbejdstilsynet besøger årligt, har varieret over tid. Ifølge en rapport fra 2017 blev cirka 14.400 arbejdspladser udtaget til risikobaseret tilsyn, svarende til cirka hver 10. arbejdsplads med mindst ét ansat årsværk det år.
- Alle medarbejdere i alle virksomheder i Danmark kan anonymt anmelde dårligt arbejdsmiljø, hvilket beskytter dem mod potentielle konsekvenser fra arbejdsgiveren.
Vil du som Arbejdstilsynet kunne håndtere de mange kald uden problemer?
Bliv ringet op
Udfyld formularen herunder, og bliv ringet op af en af vores kompetente medarbejdere fra Jansson Kommunikation.
Se også disse referencer
Vi har fået ro i maven med et driftsikkert system.”
– Malene Mols, Sektionsleder, Kundevejledning og ESDH, Fødevarestyrelsen
“Det var vigtigt for os, at vælge en stærk leverandør på både kontaktcenter og unified communications”
– Morten Rye Christensen, IT-chef, Kræftens Bekæmpelse